piątek, 16 marca 2012

Pan Mordu się odrodzi...

... już tego lata.

Kilka tygodni temu informowałem o pojawieniu się w internecie strony Baldur's Gate.com Wczoraj wyświetlono na niej licznik, który odmierzał czas do naszej godziny dwudziestej, a południa wedle miary pacyficznej.

Długo zastanawiałem się, co to wszystko może oznaczać. Port gry na Androida czy, nie daj Boże, iOS? Trzecią część sagi? Ta wersja najbardziej mnie interesowała, ale jednocześnie prezentowała najwięcej kłopotów. No bo na jakiej mechanice miałaby się opierać?

Tak czy inaczej, tajemnica się wyjaśniła. Wczoraj o dwudziestej zegar dotarł do zera i... strona padła. Próbowałem się wbić na nią przez resztę wieczora, ale z miernym rezultatem. Dzięki innym witrynom, zajmującymi się grami komputerowymi, dowiedziałem się, cóż to za sekret. A dziś z rana potwierdziłem go , wchodząc na już działającą stronę.

W to lato będziemy świadkami odświeżenia legendarnej serii. Choć ekran początkowy sugerował, że będzie to jedynie Baldur's Gate 1, to według planów Overhaul Games, będzie to zarówno pierwsza i druga część sagi.

Czego możemy się spodziewać?

Na pewno ulepszonej grafiki, która spełni obecne standardy. Mam nadzieje, że twórcy nie pójdą za daleko (nie daj Boże 3D). Jest to raczej mało prawdopodobne, ponieważ Enhanced Edition ma nadal działać na silniku Infinity Engine. Liczę na to, że dostaniemy możliwość rozegrania przygód, które w poprzedniej wersji były "uśpione". Racja, dzięki modowi Unfinished Business można się było do nich dostać, ale chciałbym, abyśmy otrzymali je w pełnej wersji, dokończonej i kompletnej.

Cóż, nie pozostaje nam nic innego jak czekać i obserwować stronę. Who needs Diablo 3, when you have game like this?

2 komentarze:

  1. na twitterze pojawiają się coraz to nowe szczegóły, wiadomo że będzie też BGII, obie z dodatkami, na pewno w 2D, być może pojawią się nowe voiceovery i lokalizacje. W przyszłym tygodniu screeny. Gra raczej tylko w dystryb. elektr.

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż się zarejestrowałem na Tweeterze, żeby mieć baczenie (paczenie?).

    OdpowiedzUsuń